Trh s energiemi zahrnuje elektřinu a zemní plyn. Žáci se dozvěděli o provázanosti těchto trhů, což jim umožňuje chápat důvody, které vedly v minulosti k energetickým krizím.
V druhé části programu žáci diskutovali o vlivu výroby elektřiny v obnovitelných zdrojích na situaci na trhu z hlediska vyrovnávání bilance výroby a spotřeby elektřiny.
Výuka energetiky dle stávajících tematických plánů vychází z principů centralizované výroby elektřiny, v níž úlohu zajistit vyrovnanou bilanci výroby a spotřeby má centralizovaná výroba. Nový koncept trhu může vzniknout tím, že samovýrobci elektřiny ve fotovoltaických elektrárnách umožní inteligentně řídit nabíjení a vybíjení vlastních akumulátorů a řízením spotřeby samovýrobců tak, aby tím pomáhaly elektrizační soustavě v udržování výkonové rovnováhy.
V minilekci probíhala živá diskuse studentů s lektorem, který také zadával kvízové otázky (např. o motivaci zákazníků pomáhat energetické soustavě).
Spolupráce mezi školou a dodavatelem elektřiny E.ON tak umožní už žákům chápat energetiku v podobě, jakou bude mít v budoucnu a vidět své uplatnění ve zcela nových oborech energetiky.