4.–5. 9. 2024 se v Doubí u Třeboně tmelily kolektivy tříd 1. EE a 1. EM. První den žáci v rámci svých tříd poznávali své spolužáky – představovali se formou vizitek, tvořili sociometrické řady, museli se spolehnout na lidi v týmu při překonávání překážek, kdy spolupracovali a vymýšleli strategii. Spolupráci si zkusili také při vyjížďce na dračí lodi. Odpoledne patřilo sportovním aktivitám – hrál se fotbal, beach volejbal, nohejbal, soutěžilo se ve štafetách, tedy v aktivitách, kde hrála důležitou roli spolupráce týmu. Večer se odehrál zápas mezi třídami, kdy jen o jeden gól zvítězilo družstvo 1.EE. Své síly pak mohli žáci doplnit špekáčky u společného večerního opékání.
Druhý den jsme se vydali na Stezku kolem Světa, kdy se prokázala fyzická zdatnost žáků – museli jsme to zvládnout rychle, v teplém počasí. Na závěr proběhla aktivita “Horké křeslo” a žáci vyplnili “exitky”, ve kterých kurz sami zhodnotili, a následně byli pasováni na prváky naší školy.
V rámci druhého turnusu, tj. od 5. 9. do 6. 9. 2024, do Doubí u Třeboně dorazili se svými třídními učiteli žáci z 1.ER a 1.S. Opět strávili den, noc a následující den nejen se svými třídními, ale také s tělocvikáři a dvěma členkami školního poradenského pracoviště. Program byl podobný, složený z aktivit seznamovacích, stmelovacích a sportovních, jen cesta kolem Světa, vzhledem k výhodnějšímu počasí, se zdála být o kapku příjemnější než předchozí den – tentokrát bylo pod mrakem, a tedy ne takové horko.
I žáci 1.ER a 1.S byli pasováni na prváky SPŠ SE, získali placky s logem školy k připnutí třeba na batoh a na oplátku svým třídním učitelům a pracovnicím ŠPP vyplnili propustky zvané „exitky“, ve kterých se měli možnost k celému kurzu vyjádřit. Těší nás, že zpětná vazba na „adapťák“ byla z valné většiny velmi kladná a že studenti vnímají jako benefity kurzu možnost vzájemně se seznámit, blíže poznat a stmelit kolektiv. Dokonce jsme se od studentů dočkali i několika pochval nás, učitelů, a našich organizačních schopností. Děkujeme! Byly to smysluplně strávené, byť pro někoho možná náročnější, dny, které, doufáme, přispějí k budování pohodového klimatu v jednotlivých třídách.
(TU, TV, VP a ŠMP)