Během setkání měly firmy možnost představit svůj výrobní program a nabídky spolupráce, zatímco školy se zaměřily na představení svých studijních oborů a očekávání od partnerství s průmyslem. Společným cílem všech zúčastněných bylo zajistit, aby absolventi středních škol byli dobře připraveni na praxi ve firmách.
Vystoupení zahrnovala nabídky možností pro žáky, jako jsou stáže, brigády a možnost zpracování maturitních nebo bakalářských prací. Účast na konferenci umožnila školám navázat nové kontakty s firmami a lépe porozumět způsobu, jakým jiné instituce přistupují k této důležité spolupráci.
Řada středních škol prezentovala svůj současný postoj k praktické maturitě. Je zde patrný odklon od ní a snaha o její nahrazení maturitní prací. Hlavně školy, kde je dostatek partnerských firem (Středočeský kraj, Ústecký kraj, Praha), od všech studentů vyžadují maturitní práce ve spolupráci s partnerskými firmami a praktickou maturitu jako takovou v podstatě nemají. Tím si školy uvolňují čas a prostor ve škole, ale i kapacitu učitelského sboru, protože práce jim vedou odborníci z praxe. Současně tím zásadně zvyšují požadavky na schopnosti, vědomosti a praktické dovednosti studentů.
ElectroJobs 2024 tak představuje významný krok k prohloubení vztahů mezi vzdělávacím sektorem a průmyslem, a to v zájmu přípravy budoucích odborníků na praktické výzvy, které je čekají na trhu práce.
(Ing. Jiří Vastl, Ing. Lubomír Krejsa)